עלות החלפת מצבר לרכב – הגורמים המשפיעים על המחיר מאת: izikway.com

השקעתם הרבה כסף, זמן ומאמץ בבחירת המצבר שלכם. השתמשתם בו במשך זמן מה, אך הוא התקלקל וזקוק להחלפה. כמה תעלה לכם ההחלפה שלו, והאם כדאי לחסוך בה? כל הפרטים על כך בכתבה שלפניכם.

מצבר הוא מרכיב מרכזי ומשמעותי מבין חלקיו השונים של הרכב. אמנם הדלק הוא זה שאחראי להנעה הרציפה של המכונית שלכם, ותצטרכו למלא אותו במיכל מפעם לפעם. אך מרכיב חיוני נוסף שתורם להנעת הרכב שלכם הוא המצבר. המצבר הוא הכוח המספק את האנרגיה החשמלית לכלי הרכב. בכוחו פועלים פנסי הרכב, האורות ומערכת השמע, והוא המופקד על הפעלתו של המצת, שדואג להתנעה של המכונית שלכם. כאשר המצבר מקולקל לא ניתן להניע את הרכב, ויש להחליפו כדי לאפשר נסיעה.

במה תלויה עלות המצבר?

עלות החלפת מצבר תלויה בפרמטרים רבים ושונים, והיא אינה אחידה בכל המקרים. היא עשויה לנוע בין 400 ל-850 שקלים, וגם לזלוג אל מעבר למחירים אלו. המצברים קיימים בגדלים שונים, והנפחים שלהם גם הם משתנים בהתאם לרכב שבו הם מותקנים. כך למשל מצבר המותקן באופנוע יהיה קטן בהרבה ויכיל נפח מועט יותר ממצבר שבנוי במשאית סמיטריילר. כמות האנרגיה שהאופנוע זקוק לה מצברים לרכבים מאור מצבריםהיא מועטה באופן משמעותי בהשוואה לכמות האנרגיה החשמלית שדורשת המשאית. בהתאם לכך, מחירו של מצבר קטן יהיה נמוך ביותר בהשוואה למחירו של מצבר גדול.

עלות החלפת המצבר כרוכה גם באחריות שאתם רוצים לקבל עליו. חשוב מאד לרכוש מצבר שמגיע עם אחריות ארוכת טווח כדי שתוכלו לקבל עליו שירות תיקונים במקרה הצורך. חברות רבות מציעות את אותו המצבר בדיוק במחירים שונים, על פי תקופות האחריות השונות שלו. גם מצבר איכותי זקוק לתיקונים פה ושם, וכדאי לשלם יותר כדי לקבל תקופת אחריות ארוכה ומשתלמת, הכוללת בתוכה פגיעות ותקלות שונות שהמצבר עלול לעבור.

>> לרכישת מצבר חדש ואיכותי באחריות מלאה בקרו באתר izikway של מאור מצברים ותהנו משירות מקצועי ומהיר עד הבית

מצברים אכותיים מאור מצברים

פרמטר נוסף שבו תלויה עלות החלפת המצבר הוא החנות שבה אתם רוכשים אותו. תוכלו למצוא מצברים זולים יותר בחנויות מסוימות, אך חשוב לוודא כי החנויות האלה מחזיקות ברישיונות הדרושים הן מוכרות מוצרים חדשים ואיכותיים. קיימים בשוק מקרים מצערים של רמאות והטעייה של קונים תמימים שמנסים לחסוך במחיר ולא יודעים כי לעיתים קרובות מחיר זול באופן משמעותי בא על חשבון איכות ויושר. אל תתפתו למבצעים זוהרים אם לא ברור לכם כי המוצר איכותי ומקורי וכי תוכלו לחזור לחנות לצורך תיקונים במקרה הצורך.

לסיכום, אם אתם זקוקים להחלפת מצבר, אל תעשו זאת כלאחר יד. בחירת המצבר המתאים עבורכם צריכה להיעשות בחוכמה. בררו על החנויות המורשות העוסקות בכך, וערכו סקר שווקים יסודי בנוגע לפרמטרים השונים הכרוכים בדבר. אל תתפשרו על איכות וטיב המצבר, על המקצועיות של המחליף ועל תקופת האחריות שתקבלו על המוצר שתקנו. ככלות הכול אתם מתעתדים להשקיע בכך כסף רב, וזכותכם להיות מרוצים בתכלית.

מאמר מומל. – מתי נדע שהגיע הזמן להחליף מצבר?