למה הובלות קטנות הן זולות משמעותית ממעברי דירה?

כל מי שצריך הובלה קטנה מצפה באופן טבעי שגם המחיר יהיה קטן, כלומר נמוך, ואכן ברוב המקרים אפשר להעביר פריטים בודדים מכל הסוגים, כולל כאלה גדולים ו/או כבדים, תמורת סכום צנוע של 200 עד 500 ש"ח. בכל מקרה, כדי לקבל הצעת מחיר ספציפית עבור ההובלה שאתם זקוקים לה, איש מקצוע רציני קודם כל יברר את כל הפרטים הרלוונטיים ובהתאם להם ייקבע התמחור.

מה תרצו להוביל?

באופן טבעי הפרמטר הראשון של מחיר הובלה קטנה של פריט בודד הוא החפץ עצמו. כך למשל הובלה של שולחן תעלה 200-250 ש"ח, סלון שלם אפשר להעביר ב-250-400 ש"ח, העברת ויטרינה מתומחרת ב-200 עד 500 ש"ח כשטווח המחירים הרחב יחסית הוא בגלל שיש שלל ויטרינות בשלל גדלים, כוורת של 4 על 4 ניתן להוביל ב-300 עד 400 ש"ח, עלות הובלת מקרר היא 250-400 ש"ח כשגם לממדי המקרר ולשאלה האם יש צורך לפרק ולהרכיב דלת/ות, ומכשירי חשמל אחרים (מכונת כביסה, מייבש, מדיח, תנור אפייה) מועברים תמורת 200-250 ש"ח. חשוב להדגיש שאם רוצים להעביר שניים או שלושה פריטים – למשל מקרר ותנור אפייה או שידת טלוויזיה, שולחן ו-ויטרינה – המחיר הכולל יהיה נמוך יותר מאשר המחירים של כל אחד מהם בנפרד.

המרחק

באופן טבעי הובלות קטנות מעיר לעיר עשויות להיות מעט יקרות יותר בגלל זמן הנסיעה ועלות הדלק. יחד עם זאת מן הסתם ברוב המקרים לא מעבירים שולחן מחשב מתל אביב לערד או מקרית שמונה לחיפה, כך שרוב ההובלות הקטנות מתבצעות למרחקים קטנים ולכן גם המחיר נשאר נמוך וכדאי.

מצד שני, למי שרוצה להעביר פריט בעל ערך רגשי למרחק גדול יחסית, ישנה אופציה משתלמת: לצרף אותו להובלה גדולה של דירה שלמה וכך לחסוך כמה מאות שקלים על ההובלה, וכך ליהנות ממחיר אטרקטיבי (תמורת המוכנות להתגמש מבחינת מועד ההעברה).לחסוך כסף בכל הובלה

נגישות

אם הפריט או הפריטים שאותם רוצים להוביל נמצא במקום שהנגישות אליו פשוטה – דירה בקומת קרקע, בניין עם מעלית רחבה, חנייה בקרבת הכניסה וכו' – המחיר יהיה נמוך יותר. באופן דומה גם למידת הנגישות בנקודת היעד יש השפעה על המחיר. במקרים המורכבים שבהם יש צורך להביא מנוף – למשל כדי להעביר ארון גדול שאי אפשר לפרק, שולחן סנוקר או פסנתר כנף, ההובלה תתייקר.

מועד ההובלה

בחורף קל יותר למצוא הובלות קטנות בזול, מפני שבאופן כללי יש פחות ביקוש לשירות זה. בקיץ, ובמיוחד בימים הראשונים בחודש, הימים האחרונים בחודש וגם סביב ה-15, אתם עלולים להתקשות למצוא חברת הובלות שתסכים לבצע את ההובלה בגלל העומס הרב והחשש להפסיד עבודה גדולה באותו הזמן.

כמובן שאם אתם רוצים להעביר ספה ביוני אין טעם לחכות לינואר, אבל קחו בחשבון שסביר להניח שתצטרכו להתפשר על המועד המדויק של ההובלה ואולי גם לשלם מעט יותר.

איך להבטיח הובלה מקצועית גם עבור פריט בודד?

גם הובלה קטנה חייבת להתבצע באופן מקצועי ומוקפד, כדי שנוכל ליהנות מהפריט במקום שאליו הוא מיועד. לדוגמה, מקרר מעבירים בעמידה כך שלא ייגרם נזק למנוע ולמערכות רגישות שונות, וגם מכשירי חשמל אחרים תמיד כדאי להעמיד (וכמובן לוודא שהם מעוגנים היטב כדי שלא ייפלו במהלך הנסיעה). עבור תנורי אפייה ומכונות כביסה חשוב לעטוף אותם היטב כדי שהדלת לא תיפתח תוך כדי העברה. לחפצים רגישים במיוחד כמו פסנתר נדרשת מומחיות וגם לניסיון יש תפקיד מרכזי. פסנתר גדול מעבירים אך ורק עם 3 סבלים לפחות שיעמדו בפינות השונות ויוודאו שהוא לא נתקל בקירות ומשקופים.