לירון מצברים עושים לכם קצת סדר בבלאגן

המצברים מהווים רכיב חיוני בכל כלי רכב, ולכן חשוב לבחור רק במצברים איכותיים

מהו בעצם מצבר? מצבר הוא מעין סוללה המכילה לוחות מתכת וחומצה נוזלית. הריאקציה הכימית בין המתכת לחומצה מפיקה אנרגיה חשמלית שמסייעת להתנעת כלי הרכב ולהפעלת כל מכשירי החשמל ברכב. כיום יש גם מצברים המכילים ג'ל במקום חומצה נוזלית, ואינם מצרכים מילוי של מים מזוקקים. מצברים אלו נחשבים לאיכותיים.

מדוע חשוב לבחור מצברים איכותיים לרכב? 

מכיוון שהמצבר הוא הכוח המניע את הרכב, בלעדיו לא תוכלו לנסוע. כאשר בוחרים במצבר לא איכותי, יכולות להיות לכך שתי השלכות עיקריות. ההשלכה הראשונה היא שהמצבר לא יתמוך במערכות החשמליות השונות ברכב במידה מספקת, כמו המזגן, התאורה והחלונות, והוא גם יכול לגרום להם נזק. ההשלכה השנייה היא שאורך החיים של המצבר יהיה קצר מהממוצע, ואתם עלולים למצוא את עצמכם עם רכב שאינו מתניע, למרות שרכשתם מצבר רק לפני שנה.

מהם המאפיינים של מצבר איכותי?

יש מספר מאפיינים הקובעים את איכות המצבר. המאפיין הראשון הוא השם של החברה המייצרת. ככל שהחברה מוכרת יותר בתחום המצברים, כך סביר להניח שהמוצרים שלה יהיו איכותיים יותר (וגם לירון החלפת מצבר עד הביתיקרים יותר). החברות המובילות בייצור מצברים איכותיים הם שנפ, ורטה. למידע נוסף אודות המותגים המובילים ולרכישת המצברים האיכותיים אשר הוזכרו לעיל ניתן להיכנס לאתר של לירון מצברים

המאפיין השני הוא אורך החיים של המצבר. מצבר טוב אמור לשמש בין שנתיים לארבע שנים, אך זה המקום לציין שאורך חיים מושפע לא רק מאיכות המצבר, אלא גם משימוש נכון, תחזוקה והתאמה נכונה של המצבר לרכב.

המאפיין השלישי הוא תעודת האחריות המגיעה עם המצבר. כאשר קונים מצבר איכותי הוא מגיע עם תעודת אחריות ארוכת טווח של שנה לפחות.

המאפיין הרביעי קשור לאקלים הייחודי של מדינת ישראל. יש מצברים שאינם עמידים בפני חום, ולכן מצבר איכותי המתאים לרכב בישראל, הוא מצבר שמתאים לשימוש גם בימים חמים.

יש נקודות נוספות שצריך לקחת בחשבון בבחירת מצבר לרכב, מלבד איכותו וכמובן העלות הכרוכה בהחלפתו של המצבר. כאמור יש שני סוגים עיקריים של מצברים. מצבר חומצה עופרת ומצבר ג'ל. במצבר חומצה עופרת יש תהליך תמידי של פריקה ולכן אסור להגיע למצבים של פריקה מלאה, אחרת המצבר ייהרס. המשמעות היא שלא מומלץ להשאיר את הרכב במצב לא פעיל לזמן רב. מצבר ג'ל יכול לעמוד בפריקה מלאה ,אך הוא רגיש לטעינת יתר.

שימו לב שאתם רוכשים מצבר חדש בלבד. לא מספיק שהמצבר נושא את המותג של אחת החברות האמינות והמובילות בתחום, מכיוון שיכול להיווצר מצב בו עבר זמן מתאריך ייצור המצבר ועד למכירתו. כדי לוודא שאתם מקבלים מצבר חדש, בדקו את המספר הסידורי המופיע על גבי המצבר והוא ילמד אתכם מתי הוא יוצר.

מלבד איכות המצבר חשוב גם לבחור במצבר המתאים לרכב מבחינת דגם, שנת ייצור ומאפיינים חשובים נוספים. מצבר, איכותי ככל שיהיה, לא יוכל לשמש את הרכב ביעילות אם הוא אינו מתאים לסוג הרכב.

חשוב מאוד לשים לב למצבר ולהחליף אותו בזמן!