המדריך לשירותי ביובית

הצורך בשירותי ביובית יכול לעלות הן במפעלים, הן ברשויות מוניציפאליות והן אצל אנשים פרטיים – במקרה של סתימה בביוב.
קיימים סוגים שונים של ביוביות אשר ההבדל המרכזי ביניהן מגיע במידותיהן – יש ביוביות רגילות וביוביות נמוכות יותר המתאימות לעבודה בחניונים ובמקומות צרים.
עבודת הביובית מתבססת למעשה על המערכות השונות אשר מותקנות על גביה ומכיוון שמדובר על מערכות כבדות ומאסיביות, הן מותקנות על גבי משאית בינונית ממש כמו משאית הובלה למשל.

שירותי ביובית – מה הם כוללים?

אז מי שלא מכיר לעומק את הביובית ואת פעולתה, יכול אולי לתהות מה בדיוק ניתן לעשות באמצעותה ולהלן התשובות:

  • באמצעות הביובית והציוד אשר מותקן על גביה, ניתן לאתר את מקור הסתימות ולפתוח אותן בצורה מהירה ויעילה.

  • בביובית מותקן צינור מים בלחץ גבוה, באמצעותו אפשר לנקות באופן יסודי את צנרת הביוב ועל ידי כך להבטיח תפקוד תקין לתקופת זמן ארוכה.

  • באמצעות ביובית ניתן לבצע שאיבה של הצפות, של בורות ספיגה, בורות שופכין ובורות ביוב נוספים, אשר נבדלים אלו מאלו בסוגי החומרים אשר זורמים דרכם.

  • חברה המציעה שירותי ביובית תדאג בדרך כלל גם לפנות את הפסולת והשורשים לאתרים המורשים.

  • ישנן חברות המציעות שירותי ביובית, אשר מחזיקות ברשותן ביוביות נמוכות לעבודה בחניונים, רחובות צרים ושטחים אליהם ביובית רגילה לא יכולה להיכנס.

מכיוון שלא כל חברה אשר מציעה שירותי ביובית בהכרח תציע את כל השירותים שצוינו, כדאי לברר את הנושא הזה מולה, בטרם הזמנת השירות.

מעוניינים להזמין ביובית בנס ציונה למשל? לחצו כאן

שאיבת ביוב מקצועית

הציוד המותקן על גבי הביובית

הציוד המותקן על גבי הביובית כולל למעשה את כל מה שיכול לעלות בו צורך בהליך השאיבה ובין היתר:

  • מערכת שאיבה – אשר כוללת צינורות שאיבה חזקים ומחוברת אל מיכל שאיבה בגדלים שונים.

  • מערכת לחץ מים – מערכת המורכבת ממשאבות לחץ וצינורות. באמצעות מערכת זו ניתן למעשה לפורר את החומרים אשר מהווים כגורם לסתימה, לנקות את המערכות בצורה יסודית ואפילו לחתוך שורשים סוררים אשר צמחו בביוב.

  • ציוד נלווה – הביובית תכלול גם ציוד עזר כגון: מצלמות תרמיות ומכשירים מתקדמים לאיתור נזילות, משאבות ניידות וכלי עבודה שונים, בהם יכול לעלות צורך בהליך העבודה.

חשיבות הבטיחות בעבודה עם ביובית

באמצעות ביובית ניתן לפתוח סתימות מורכבות או לטפל בבורות שומן בצורה מהירה ויעילה, אך יחד עם זאת, חשוב מאוד להקפיד לבצע את העבודה במקצועיות ובבטחה.
יש לזכור כי ראשית כל, הביובית עצמה, מהווה כלי צמ"ה (ציוד מכני הנדסי) וכחלק מכך, הפעלתה דורשת מקצועיות בלתי מתפשרת.
מעבר לכך, כל הציוד אותו היא מכילה מפיק זרמים בלחצים גבוהים, אשר עלולים לטמון בחובם לא מעט סיכונים וזאת מעבר לתנאי השטח, שגם הם עלולים להיות לעיתים מאתגרים.
מהסיבה הזאת, הקפדה על בחירת חברה מקצועית המציעה שירותי ביובית, תבטיח לא רק עבודה יעילה, אלא גם כזאת שהינה בטיחותית ונכונה.