מהם השלבים בהתקנה של אסלה ביתית?

אולי לא כל כך נעים להודות בכך, אבל גם אם נרצה או לא, האסלה היא אחד הפריטים הביתיים בהם אנו משתמשים הכי הרבה. אם יש לכם אסלה שאתם מעוניינים להחליף, או מתכננים להתקין אסלה חדשה מאפס, הכנו עבורכם את כל המידע הדרוש על מנת שתוכלו לבצע את ההתקנה בצורה הטובה והנכונה ביותר. 

מתי צריך להחליף אסלה?

אם כבר יש לכם אסלה והיא כבר לא מתפקדת כראוי, כנראה שתצטרכו להחליף אותה. ישנן כמה סיבות בהן נרצה להיפרד מהאסלה הישנה ששירתה אותנו נאמנה ונתקין אסלה חדשה. הסיבה הנפוצה ביותר היא שהאסלה הקיימת בבית שלנו אינה מתאימה לנו יותר מבחינה אסתטית, או שאנו רוצים לשדרג אותה לאסלה מתקדמת ונוחה יותר.

 סיבה נוספת בה נרצה להחליף אסלה בהקדם האפשרי היא שברים או סדקים באסלה הקיימת. סיבה זו אמנם אינה נפוצה במיוחד, מכיוון שלאסלות כיום יש כושר עמידות מרשים במיוחד, אך אם בכל זאת קרה והאסלה שלכם נשברה, החליפו אותה בהקדם האפשרי – אין הרבה דברים פחות נעימים מלהיחתך במקומות האינטימיים תוך כדי שימוש באסלה. 

האם צריך לעשות את זה לבד או להזמין אינסטלטור?

כלל ברזל לפיו אנו ממליצים לפעול הוא שאם אתם לא יודעים במאה אחוז מה צריך לעשות – הזמינו אינסטלטור מקצועי. אם אין לכם את הכלים המתאימים ואת הידע הדרוש, ייתכן כי התקנה עצמאית של האסלה תגרום יותר נזק ותעלה לכם הרבה יותר כסף ממה שתכננתם לחסוך. 

אילו סוגי אסלות יש?

כיום ישנם שלושה סוגי אסלות נפוצים:

  • אסלות P: זהו הסוג הנפוץ ביותר של אסלות חרס. מדובר באסלה מהסוג הפשוט ביותר היושבת על הרצפה, כשהניאגרה שלה מחוברת צינור מהגובה. אסלות מסוג זה הן בדרך כלל זולות ופשוטות יותר להתקנה.
  • אסלות מונובלוק: המונובלוק דומות מאוד לאסלות P, אך כאן הניאגרה והאסלה עצמה מחוברות יחד כמקשה אחת.
  • אסלות תלויות: האסלות התלויות הן, ניחשתם נכון – תלויות על הקיר. אסלות אלו הן יותר מסובכות להרכבה ויקרות יותר, אך בדרך כלל מעוצבות ומרשימות יותר מהאחרות.

מחיר התקנת אסלה

השלבים בהתקנת אסלה:

  1. במידה ויש לכם אסלה שאתם רוצים להחליף, השלב הראשון כולל פירוק של האסלה הקיימת באמצעות הסרת הברגים או ההדבקה. במקרה שהאסלה שלכם יצוקה בבטון לרצפה, מלאכה זו תדרוש עבודה רבה יותר.
  2. עכשיו, נרצה לחבר את האסלה החדשה לצנרת באמצעות חיבור האסלה לאטם הגומי בפתחו  של צינור ניקוז הביוב.
  3. כעת נמקם את האסלה בצורה הנוחה ביותר שתתאים לחלל השירותים ולנוחיותכם. 
  4. השלב הבא כולל את קיבוע האסלה באמצעות הברגה, הדבקה או בטון, ואטימת החרכים עם סיליקון
  5. השלב הבא כולל את חיבור הניאגרה לאסלה ולמערכות הניקוז והמים, ואם יש צורך גם קיבועה לקיר. 
  6. השלב האחרון הוא חיבור מושב האסלה באמצעות הברגה, וסיימתם!