הגג שלי אטום לחלוטין!

ישנה חשיבות רבה לבצע איטום גג חיצוני, וחשוב להקפיד על כך עוד לפני בוא הגשמים. איטום גג חיצוני נעשה במספר אופנים, בכתבה שלפנינו נסביר אותם.

חשיבות איטום גג חיצוני בגבעת שמואל

איטום גגות בגבעת שמואל

אסור לזלזל בעבודה של איטום גג בגבעת שמואל וצריך לעשות את זה עוד לפני שמתגלים ליקויים. לא מחכים לטפטוף טיפות הגשם הראשונות כדי להזכר כי צריך לבצע במבנה בגבעת שמאול איטום גג חיצוני ודחוף. אלה הם סימנים מאוחרים מדי שעלולים לגרום נזק למבנה או לחלל הבית, שלא נדבר על מפגע תברואתי חמור שמשפיע על האנשים הגרים שם. אחד המבנים הראשונים שחשוב לעשות בהם זה בתי ספר. בית ספר מורשת נריה הוא היה הראשון הקיץ האחרון לעשות איטום גג בין בתי הספר בעיר

כלל הברזל הראשוני בכל מה שקשור עם איטום גג חיצוני – לעשות זאת בימות הקיץ החמים, אז לא יורדים גשמים והגג לא סובל משלוליות והצטברות נוזלים. העבודה יכולה להעשות במנוחה, ולאחר תקופת ייבוש חמה הגג אטום מפני לחדירה.

לפני איטום גג חיצוני

חשוב לדעת כי לפני שמזמינים חברת איטום לעשות איטום גג מסוג כלשהו צריך לנקות את הגג היטב, ולפנות ממנו כל לכלוך ואשפה. במקרה זה, זה לא תפקיד עיריית גבעת שמואל לבצע את הניקיון אלא תפקידכם האישי. במקומות בהם יש אבק רב או הצטברות חול ושאריות לכלוך חשוב ביותר לשים לב לפינות של הגג ולאזורים המועדים לפורענות (למשל פתחי מרזבים וכדו'). אם אפשר לשטוף את הגג במים עוד לפני תהליך איטום גג חיצוני זה טוב, אבל חשוב להקפיד על ייבוש מוחלט של 24 שעות לפני שמתחילים בעבודה.

איך עושים איטום גג חיצוני?

שלבי האיטום משתנים בהתאם לסוג האיטום הנבחר. אפשר לעשות איטום גג חיצוני על ידי מריחת זפת אך זו שיטה ישנה יותר, היום עושים זאת עם יריעות איטום מיוחדות שנפרסים על פני כל הגג.

תהליך העבודה של איטום גג חיצוני:

  • אוטמים סדקים
  • סוגרים פתחים של מרזבים ושאר תיקונים קלים
  • מפנים או מרימים קולטי דודי שמש.
  • מורחים חומר יסוד על פני כל הגג שנקרא "פריימר"
  • מלחימים את היריעות אל הגג בהצמדה מלאה
  • מחברים ומלחימים את היריעות זה לזה.

לצפייה בתהליך אתם מוזמנים לגשת לבניין ישיבת בני עקיבא בעיר שם אמורה להתבצע איטום גג בימים הקרובים.

Roof top

לאחר ביצוע איטום גג חיצוני עם יריעות, הגג כולו סגור מפני חדירת גשמים והמבנה נותר מוגן ושמור.